17 Kasım 2016 Perşembe

Araçta Çekiş Düşüklüğü Var Sebebi Nedir ?



Araçta Çekiş Düşüklüğü Var Sebebi Nedir ? 

LPG li araçta yokuşta çekişi düşüyor sorunna yol açacak bir kaç neden vardır bu nedenleri elimizden geldiğince bu yazıda paylaşmak istedik. LPG li aracın performansı düşükse ilk olarak gaz ayarının düzgün olup olmadığnı işi iyi bilen LPG ustasına kontrol ettirmeliyiz. Çünki genelde LPG de çekiş sorunu  gaz ayarının ve motora giren hava miktarının bilinçsiz şekilde ayarlanmasından  dolayı ortaya çıkmaktadır. 

LPG li araçta motora giren hava miktarı iyi ayarlanmazsa araçta aşırı derecede performas sorunu meydana gelip ve sorun ateşleme sisteminden kaynaklanıyor düşüncesiyle tecrübesiz LPG ustası tarafından araç sahibi motorcuya sevk edilir.

Karbüratörlü ve tek nokta enjeksiyonlu araçlarda gaz ayar ustasını iyi seçilmeli aksi halde motorcuya sevk edilerek gereksiz parça değişimi ve işçilik ücretlerini ödemek zorunda kalınıp ve araçta bulunan sorunun hala devam ettiği görülmektedir. Karbüratörlü araçlarda yokuşta çekişi düşüyor sorununun muhtemel sebeplerini açıklamış olduk.

Yokuşta Çekiş Düşüklüğüne Sebep Olan Faktörler

1- Avans ve sente ayarı bozuk ise aracın çekişinde düşüklük meydana gelir.

2- Hava filtresi bilinçsiz yere değişip yeniden ayarlanmazsa aracın çekişi düşer.

3- Bujilerden birisi ve daha fazlası arızalı ise çekiş ve tekleme sorunu çıkar.

4- Şanzumanda bulunan baskı balata aşınıp ömürleri bitmek üzereyse özellikle yokuşda çekiş sorunu yaşanır.

5- LPG beyni ne bağlanan su hortumları sürekli devirdayım olmayan yerden değilde yanlış yerden bağlandı ise motor soğukken tekleme ve çekiş sorunu ortaya çıkarır.

6- Nadirende rastlansa aracın eksozu tıkalı olunca hem benzinede hemde LPG de aracın yokuşta çekişi düşük olup yakıt sarfiyatı artmaktadır.

Sıralı ve Karbüratörlü sistem LPG'li aracınızda oluşan arızaların muhtemel sebeplerini öğrenmek için alt taraftaki renkli pencereye tıklayınız.


Sıralı Sistem LPG Sorunları Ve Çözümleri 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder